ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM SPRZEDAŻOWYM

W każdej firmie sprzedaż to motor napędowy przedsiębiorstwa. Profesjonalny zespół sprzedażowy daje nam szanse rozwoju firmy przy zachowaniu wysokich standardów sprzedaży i sprawia, że nasi klienci są lojalni i są zadowoleni z usług firmy. Zarządzanie zespołem sprzedażowym nie jest zadaniem łatwym. Handlowcy często cierpią na kryzys motywacyjny, brakuje im chęci do pracy a swoją pracę wykonują rutynowo. Z kolei początkujący handlowcy narażeni są na przerost ambicji i aspiracji, jakie chcą osiągać, często są również zbyt słabo przygotowani merytorycznie, przez co cierpi nie tylko ich wizerunek, ale również wizerunek naszej firmy. Okazuje się, że profesjonalne zarządzanie sprzedażą jest tak samo istotne jak sama sprzedaż. Są jednak możliwości, aby usprawnić pracę handlowców.

Rola menedżera sprzedaży:

  • Główne funkcje menedżerskie
  • Specyfika zarządzania zespołem sprzedaży
  • Standardy zarządzania zespołem sprzedaży
  • Planowanie i rozliczanie sprzedaży
  • Zarządzanie stylem pracy handlowców

Stawianie wymagań i wspieranie – dwie strony medalu:

  • Prawidłowo zarządzający menadżer
  • Asertywność w byciu szefem
  • Efektywna komunikacja menadżera
  • Błędy menadżerów sprzedaży

Zespół sprzedażowy:

  • Motywowanie handlowców
  • Dyscyplinowanie przedstawiciela handlowego
  • Gwiazda w zespole – zagrożenia
  • Spotkania z zespołem
  • Zwalnianie handlowców

Rozwój zespołów sprzedażowych:

  • Coachingowy styl pracy
  • Błędy Coachingu handlowego
  • Typy handlowców
  • Informacja zwrotna

Trudne sytuacje menadżera sprzedaży:

  • Co zrobić gdy spada sprzedaż
  • Wsparcie handlowców, którzy tracą pewność siebie
  • Co robić kiedy handlowiec chce odejść?