Szkolenie to jest odpowiedzią na najczęściej występujący wśród pracowników problem – brak czasu. Każdy z nas stara się dobrze zorganizować swoją pracę i jak najlepiej wykorzystać czas pracy.
W ćwiczeniach, które stanowią podstawę tego szkolenia, pomagamy uczestnikom zidentyfikować pożeracze czasu i określić optymalny sposób rozłożenia pracy. Zwracamy również uwagę na sposoby radzenia sobie ze stresem, który często przeszkadza nam w efektywnej pracy.
Typowe problemy z czasem:
- Moje nastawienie do czasu
- Złodzieje czasu
- Metody usprawniania pracy
Różnicowanie rzeczy ważnych i pilnych:
- Ustalanie priorytetów działań
- Harmonogramy
Organizacja pracy czyli moje metody komunikacji w pracy
- Mój indywidualny styl słuchania
- Znaczenie „ukrytego języka” – jak można zwiększyć wpływy używając gestów, póz i głosu
- Narzędzia aktywnego słuchania – w jaki sposób dać do zrozumienia rozmówcy, że jest słuchany i rozumiany po to, by powiedział nam to, na czym nam najbardziej zależy
- Bariery komunikacyjne
- Techniki zadawania pytań
- Konstruktywne techniki komunikacji interpersonalnej w trudnych sytuacjach, budowanie optymalnej relacji z drugą stroną
Zachowanie postawy asertywnej w życiu zawodowym:
- Istota asertywności
- Asertywność w miejscu pracy
- Asertywność metodą budowania porozumienia i reagowania na konflikt
- Jak nie dać się sprowokować
- Sposoby na „wrzutki”, manipulację czy agresywną krytykę
- Komunikat Ja i technika FUO
Skuteczne określanie i monitoring zadań:
- Jak ustalić cel, aby mógł być on efektywnie realizowany
- SMART
Planowanie dnia/tygodnia/miesiąca – dlaczego większość z nas wie, że powinna to robić ale mało kto to robi…
- Zasada Eisenhowera
- Metody Coveya
- Rozkład dnia
– Trzeba zrobić dziś
– Powinno się zrobić dziś
– Można zrobić dziś - Terminarz roczny – praca z kalendarzem
- Zasada Pareto
- Wykres Gantta
- Sztuka odmawiania, czyli kiedy i czego warto odmawiać
Fazy rozwoju stresu oraz skutki zbyt niskiego, nadmiernego i optymalnego poziomu stresu – jak je kontrolować:
- Rozpoznawanie przyczyn stresu indywidualnego i przyczyn stresu w firmie
- Stres jako reakcja organizmu na wymagania
- Stres jako sytuacja trudna
- Proste techniki radzenia sobie ze stresem i obniżające poziom napięcia