EFEKTYWNA ORGANIZACJA PRACY

Szkolenie to jest odpowiedzią na najczęściej występujący wśród pracowników problem – brak czasu. Każdy z nas stara się dobrze zorganizować swoją pracę i jak najlepiej wykorzystać czas pracy.

W ćwiczeniach, które stanowią podstawę tego szkolenia, pomagamy uczestnikom zidentyfikować pożeracze czasu i określić optymalny sposób rozłożenia pracy. Zwracamy również uwagę na sposoby radzenia sobie ze stresem, który często przeszkadza nam w efektywnej pracy.

Typowe problemy z czasem:

  • Moje nastawienie do czasu
  • Złodzieje czasu
  • Metody usprawniania pracy

Różnicowanie rzeczy ważnych i pilnych:

  • Ustalanie priorytetów działań
  • Harmonogramy

Organizacja pracy czyli moje metody komunikacji w pracy

  • Mój indywidualny styl słuchania
  • Znaczenie „ukrytego języka” – jak można zwiększyć wpływy używając gestów, póz i głosu
  • Narzędzia aktywnego słuchania – w jaki sposób dać do zrozumienia rozmówcy, że jest słuchany i rozumiany po to, by powiedział nam to, na czym nam najbardziej zależy
  • Bariery komunikacyjne
  • Techniki zadawania pytań
  • Konstruktywne techniki komunikacji interpersonalnej w trudnych sytuacjach, budowanie optymalnej relacji z drugą stroną

Zachowanie postawy asertywnej w życiu zawodowym:

  • Istota asertywności
  • Asertywność w miejscu pracy
  • Asertywność metodą budowania porozumienia i reagowania na konflikt
  • Jak nie dać się sprowokować
  • Sposoby na „wrzutki”, manipulację czy agresywną krytykę
  • Komunikat Ja i technika FUO

Skuteczne określanie i monitoring zadań:

  • Jak ustalić cel, aby mógł być on efektywnie realizowany
  • SMART

Planowanie dnia/tygodnia/miesiąca – dlaczego większość z nas wie, że powinna to robić ale mało kto to robi…

  • Zasada Eisenhowera
  • Metody Coveya
  • Rozkład dnia
    – Trzeba zrobić dziś
    – Powinno się zrobić dziś
    – Można zrobić dziś
  • Terminarz roczny – praca z kalendarzem
  • Zasada Pareto
  • Wykres Gantta
  • Sztuka odmawiania, czyli kiedy i czego warto odmawiać

Fazy rozwoju stresu oraz skutki zbyt niskiego, nadmiernego i optymalnego poziomu stresu – jak je kontrolować:

  • Rozpoznawanie przyczyn stresu indywidualnego i przyczyn stresu w firmie
  • Stres jako reakcja organizmu na wymagania
  • Stres jako sytuacja trudna
  • Proste techniki radzenia sobie ze stresem i obniżające poziom napięcia