Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zasadami i technikami prezentacji mających na celu przekonywanie kogokolwiek (klientów, przełożonych, kooperantów itd.) do czegokolwiek (produktu, usługi, swojego stanowiska itd.) oraz kreowanie pozytywnego własnego wizerunku oraz wizerunku firmy w oczach odbiorcy.
Niezwykle istotne jest także wiarygodne, zrozumiale i w efekcie przekonywujące przekazywanie określonych treści do audytorium. Właśnie te tematy będziemy ćwiczyć na tym szkoleniu.
Mistrz wystąpień publicznych – nie sprawiajmy wrażenia osoby kompetentnej, bądźmy kompetentni!
- Budowanie pewności siebie
- Szybkie i skuteczne techniki radzenia sobie z tremą i stresem
- Radzenie sobie z negatywnymi emocjami
- Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia
- Zaplanowanie przestrzeni prezentacji
- Magia głosu, wzroku i mimiki
Techniki skutecznego przygotowania się do prezentacji:
- Przede wszystkim – cel prezentacji
- Moja lista kontrolna
- Budowanie bloków tematycznych i dramaturgii prezentacji
Profesjonalna prezentacja – czyli co?
- Emocje i intelekt – ich rola w procesie prezentacji
- Jak mówić ciekawie, intrygująco i przekonująco? Czyli o sztuce retoryki
- Czym zastąpić klasyczne „Chciałbym pokazać” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”?
- Wyrazy, których należy unikać i zwroty, które motywują słuchaczy
- Rola obrazu w przekazywaniu informacji
- Środki techniki wizualnej
- Materiały i gadżety reklamowe
- Zamknięcie prezentacji
- Czas w prezentacji
- Techniki zamknięcia dyskusji
- Zakłócenia prezentacji
Jak zyskać zainteresowanie audytorium – praca z grupą:
- Umiejętności „zapanowania” nad publicznością
- Komunikacja z grupą
- Sposoby przekonywania do własnych racji
- Pytania i odpowiedzi podczas prezentacji
- Techniki reagowania na obiekcje uczestników dyskusji
- Wywieranie wpływu, techniki – wykorzystanie Neurolingwistycznego Programowania
- Systemy reprezentacji
- Metaprogramy
- Uruchamianie wyobrażeń
- Trudne sytuacje w prezentacji
- Opór psychologiczny uczestników – rodzaje oporu i zasady pokonywania
- Utrzymywanie zainteresowania grupy
- Aktywizowanie grupy i „szarych eminencji”