PROFESJONALNE PREZENTACJE

Celem zajęć jest zapoznanie uczestników z zasadami i technikami prezentacji mających na celu przekonywanie kogokolwiek (klientów, przełożonych, kooperantów itd.) do czegokolwiek (produktu, usługi, swojego stanowiska itd.) oraz kreowanie pozytywnego własnego wizerunku oraz wizerunku firmy w oczach odbiorcy.

Niezwykle istotne jest także wiarygodne, zrozumiale i w efekcie przekonywujące przekazywanie określonych treści do audytorium. Właśnie te tematy będziemy ćwiczyć na tym szkoleniu.

Mistrz wystąpień publicznych – nie sprawiajmy wrażenia osoby kompetentnej, bądźmy kompetentni!

  • Budowanie pewności siebie
  • Szybkie i skuteczne techniki radzenia sobie z tremą i stresem
  • Radzenie sobie z negatywnymi emocjami
  • Mowa ciała jako narzędzie budowania wpływu i wywierania wrażenia
  • Zaplanowanie przestrzeni prezentacji
  • Magia głosu, wzroku i mimiki

Techniki skutecznego przygotowania się do prezentacji:

  • Przede wszystkim – cel prezentacji
  • Moja lista kontrolna
  • Budowanie bloków tematycznych i dramaturgii prezentacji

Profesjonalna prezentacja – czyli co?

  • Emocje i intelekt – ich rola w procesie prezentacji
  • Jak mówić ciekawie, intrygująco i przekonująco? Czyli o sztuce retoryki
  • Czym zastąpić klasyczne „Chciałbym pokazać” i „Nasza firma wprowadziła nowy…”?
  • Wyrazy, których należy unikać i zwroty, które motywują słuchaczy
  • Rola obrazu w przekazywaniu informacji
  • Środki techniki wizualnej
  • Materiały i gadżety reklamowe
  • Zamknięcie prezentacji
  • Czas w prezentacji
  • Techniki zamknięcia dyskusji
  • Zakłócenia prezentacji

Jak zyskać zainteresowanie audytorium – praca z grupą:

  • Umiejętności „zapanowania” nad publicznością
  • Komunikacja z grupą
  • Sposoby przekonywania do własnych racji
  • Pytania i odpowiedzi podczas prezentacji
  • Techniki reagowania na obiekcje uczestników dyskusji
  • Wywieranie wpływu, techniki – wykorzystanie Neurolingwistycznego Programowania
  • Systemy reprezentacji
  • Metaprogramy
  • Uruchamianie wyobrażeń
  • Trudne sytuacje w prezentacji
  • Opór psychologiczny uczestników – rodzaje oporu i zasady pokonywania
  • Utrzymywanie zainteresowania grupy
  • Aktywizowanie grupy i „szarych eminencji”