ul. Tulipanów 32 05-500 Piaseczno
+48 600 44 05 88
biuro@levelk.pl
NIP: 951-158-88-84
REGON: 015438549

SKUTECZNE NEGOCJACJE

Człowiek negocjuje od urodzenia. Codzienne negocjacje z rodzicami, rówieśnikami i nauczycielami z czasem ewoluują w negocjacje z klientami, współpracownikami, podwładnymi oraz przełożonymi. Zakres tematyczny szkolenia obejmuje negocjacje prowadzone przez handlowców, menedżerów i biznesmenów w myśl zasady „w biznesie nie otrzymujesz tyle ile Ci się należy, otrzymujesz tyle, ile wynegocjujesz”. Dzięki praktycznym ćwiczeniom oraz wykładowi porządkującemu wiedzę, uczestnicy poznają skuteczne strategie i taktyki negocjacyjne.

Konflikt – negatyw czy wstęp do porozumienia

Style negocjacji:

  • Negocjacje problemowe
  • Styl: kooperacyjny (miękki), rywalizacyjny (twardy), rzeczowy (zasadniczy)
  • Dobór stylu adekwatny do siły drugiej strony

Etapy negocjacji – praca warsztatowa na konkretnych przykładach:

  • Przygotowanie w biurze i w terenie
  • Pierwszy kontakt, budowanie wzajemnych relacji z partnerem
  • Faza konfrontacji – po co tu jesteśmy
  • Faza szukania rozwiązań, kompromisów i ustaleń
  • Podsumowanie – kontrola efektywności negocjacji i praktycznej realizacji porozumienia

Samopoznanie:

  • Moja BATNA – najlepsza alternatywa negocjowanego porozumienia
  • Postawa idealnego negocjatora
  • Diagnoza moich mocnych stron i obszarów do poprawy

Taktyki i triki negocjacyjne:

  • Techniki wywierania wpływu w procesie negocjowania
  • Negocjowanie to gra – reguły i zasady (co jest dozwolone, a co już jest nieuczciwością)
  • Omówienie kilkunastu taktyk negocjacyjnych – kiedy, jak, po co stosować

Identyfikacja nieuczciwych taktyk negocjacyjnych i podstawowe strategie przeciwdziałania im:

  • Reagowanie na niekonwencjonalne zachowania negocjacyjne
  • Nieuczciwe wykorzystanie: czasu, otoczenia i zasad
  • Niebezpieczne narzędzia i manipulacyjne „taktyki”

Komunikacja interpersonalna w negocjacjach w biznesie – podstawowe narzędzia budowania wpływu:

  • Nawiązywanie pierwszego kontaktu z klientem
  • Znaczenie „ukrytego języka” – jak można zwiększyć wpływy używając aranżacji przestrzeni, gestów, póz itp.
  • Narzędzia aktywnego słuchania – w jaki sposób dać do zrozumienia rozmówcy, że jest słuchany i rozumiany po to, by powiedział nam to, na czym nam najbardziej zależy
  • Umiejętność zadawanie pytań i parafraza

Techniki wpływu w trudnych sytuacjach negocjacyjnych, budowanie równorzędnej, partnerskiej relacji z drugą stroną:

  • Identyfikacja stanowiska i interesów (korzyści)
  • Dopasowanie stylu wypowiedzi do systemu poznawczego rozmówcy
  • Techniki radzenia sobie z obiekcjami i przełamywania impasu w negocjacjach
  • Negocjowanie reguł gry

Znaczenie asertywności w negocjacjach – umocnienie postawy uczestników i kreowanie nowych zachowań w trudnych sytuacjach negocjacyjnych:

  • Wyrażanie własnych opinii i radzenie sobie z krytyką
  • Reagowanie na aluzje i niespodziewany atak
  • Wyrażanie pozytywnych uczuć