Szkolenia
Zarządzanie:
- Zarządzanie zespołem - przewodzenie ludziom i kierowanie zadaniami
- Coaching menedżerski
- Zarządzanie konfliktem w procesie zmian
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym
- Skuteczna rozmowa oceniająca
Sprzedaż:
- Sprzedaż - sens istnienia firmy
- Profesjonalne prezentacje
- Skuteczne negocjacje
- Telefon - moje narzędzie pracy
Umiejętności osobiste:
- Zarządzanie sobą w czasie i efektywna organizacja pracy
- Efektywna komunikacja i współpraca w zespole
- Warsztat asertywności
Home » Szkolenia » Zarządzanie zespołem
Zarządzanie zespołem - przewodzenie ludziom i kierowanie zadaniami
Zarządzanie zespołem jest nieodzownym zadaniem każdego lidera. To on jest odpowiedzialny za
budowanie efektywnych relacji i motywację wśród pracowników w taki sposób, by ich praca przynosiła
jak najlepsze efekty. Współczesny menedżer to człowiek, który w równym stopniu potrafi dbać o
realizację zadania, spójność i dobre funkcjonowanie zespołu oraz rozwój poszczególnych pracowników.
Na naszych oczach coraz bardziej zmieniają się wymagania wobec kadry kierowniczej, zgodnie z
opublikowanymi ostatnio badaniami "Awansujemy na stanowiska kierownicze w 70% dzięki wiedzy fachowej
i w 30% dzięki zdolnościom społecznym, tracimy je zaś w 70% z braku zdolności społecznych i w 30%
z braku kwalifikacji merytorycznych." Dobry szef musi zatem stać się również ekspertem od
kontaktów międzyludzkich.
Ideą przewodnią szkolenia jest ujęcie w przystępny sposób fundamentalnych zasad w pracy menadżera,
które zagwarantują pozytywne efekty w dziedzinie zarządzania ludźmi i procesami jakie się
tworzą w relacjach międzyludzkich. Bez znajomości tych reguł trudno mówić o jakimkolwiek
skutecznym zarządzaniu.
Funkcja menedżera - władza a emocje:
- Co awans zmienił w moim życiu
- Kontrolowanie własnych emocji w sytuacjach stresujących rozmów z pracownikiem
- Radzenie sobie z emocjami pracownika (agresja, żal)
- Radzenie sobie z manipulacja emocjonalna ze strony pracownika (wzbudzanie poczucia winy, szantaż emocjonalny)
Podstawowe zasady zarządzania i najważniejsze zadania menedżera:
- Informowanie
- Planowanie
- Motywowanie
- Kontrolowanie
- Wspieranie
- Ocenianie
Rozpoznawanie osobistych stylów zarządzania:
- Omówienie stylów zarządzania
- Dostosowanie stylów zarządzania zespołem do tzw. poziomu gotowości podwładnego (model przywództwa sytuacyjnego Herseya i Blancharda)
- Określanie celów zespołowych i indywidualnych
- Typy szefa w kontekście etapów rozwoju pracownika
Budowanie relacji:
- Specyficzne aspekty komunikacji
- Przekazywanie informacji, unikanie plotek
- Lepsze rozumienie się
- Budowanie kontaktu i relacji z drugim człowiekiem
Motywowanie - zaangażowanie zespołu i podnoszenie efektywności pracy:
- Piramida potrzeb Maslowa - motywacja z punktu widzenia biologii i psychologii
- Motywacja jako czynnik wyzwalający energie
- Metody motywowania pozapłacowego
- Osiągnięcia
- Uznanie
- Odpowiedzialność
- Wywieranie wpływu
- Rozwój osobisty
Sposoby udzielania informacji zwrotnej (feedback):
- Sposoby i schematy udzielania feedbacku - czyli dawania i brania informacji zwrotnej
zarówno przez managera jak i pracownika, po to, aby osiągać wspólne korzyści:
- Informacje zwrotne a krytyka
- Sposoby chwalenia i doceniania
- Metody krytykowania
- Komunikaty karzące, opiekuńcze, wspierające
- Komunikat "JA" jako technika zmniejszania oporu odbiorcy
Rozwiązywanie konfliktów wewnątrz grupy:
- Źródła i rodzaje konfliktów
- Sposoby radzenia sobie z sytuacja konfliktowa
- Test style reakcji na konflikt (H.L. Tosi, J.R. Rizzo, S.J. Carroll) - rywalizacja, unikanie, kompromis, łagodzenie, kooperacja
Budowa i zarządzanie zespołem:
- Typy osobowości pracowników wg Junga oraz instrukcja obsługi każdego z nich
- Struktura grupy i role grupowe
- Rola jednostki w zespole
- Co decyduje o sukcesie zespołu - podstawowe narzędzia
- Czego unikać w kierowaniu zespołem - podstawowe zagrożenia
- Komunikacja wewnątrz zespołu