Szkolenia
Zarządzanie:
- Zarządzanie zespołem - przewodzenie ludziom i kierowanie zadaniami
- Coaching menedżerski
- Zarządzanie konfliktem w procesie zmian
- Zarządzanie projektem
- Zarządzanie zespołem sprzedażowym
- Skuteczna rozmowa oceniająca
Sprzedaż:
- Sprzedaż - sens istnienia firmy
- Profesjonalne prezentacje
- Skuteczne negocjacje
- Telefon - moje narzędzie pracy
Umiejętności osobiste:
- Zarządzanie sobą w czasie i efektywna organizacja pracy
- Efektywna komunikacja i współpraca w zespole
- Warsztat asertywności
Home » Szkolenia » Coaching menedżerski
Coaching menedżerski
Menedżerowie nie mają dziś łatwego zadania. Muszą nieustannie podwyższać swoje kompetencje
nie tylko w dziedzinie w której się specjalizują, lecz także w obszarze zarządzania ludźmi.
Istnieje wiele dróg rozwoju zawodowego i zwiększania efektywności wykonywanych obowiązków.
Jednak metodą, która w ostatnich latach zdobyła ogromną popularność jest coaching.
Coaching menedżerski można zdefiniować jako proces rozwoju potencjału zawodowego i wiedzę na
ten właśnie temat będziemy pogłębiać na tym szkoleniu.
Wstęp do coachingu:
- Rodzaje coachingu - czym jest coaching rozwojowy?
- Trening, terapia, mentoring, doradztwo, consulting i coaching - różnice
- Kluczowe założenia dotyczące coachingu
- Primum non nocere, czyli o bardzo delikatnej roli coacha
- tym, co najtrudniejsze, czyli jakie cechy właściwie powinien posiadać dobry coach
Dwa modele pracy z klientem biznesowym - początek współpracy:
- Coach pracujący wewnątrz swojej organizacji i coach niezależny - cienie i blaski
- Zadania coacha pracującego w strukturach firmy
- Zadania coacha niezależnego
- Pierwsza rozmowa z klientem - co ustalamy?
- Każdy casting ma dwa końce, czyli o tym, że nie tylko klient wybiera coacha, ale także coach wybiera klienta
Struktura pracy z klientem:
- Przebieg procesu coachingowego - podział na sesje, wyznaczenie celu i kontrakt, cykliczność spotkań, długość spotkań, zadania domowe, podsumowanie procesu
- Trudności związane z warunkami stawianymi przez klientów - potrzeba elastyczności i wyznaczania granic
Ustalenie celu:
- Co ludzie nazywają celami? Czyli o tym, że cele głoszone przez klienta bardzo rzadko są nimi naprawdę
- Kryteria oceny celów
- Cele długo - i średniofalowe, cele krótkoterminowe
- Dlaczego klient podczas procesu coachingowego pracuje zarówno z celami doraźnymi, jak i długofalowymi?
- Konsekwencje pracy bez celów długofalowych
- Gdy klient nagle pragnie zmienić cel
Poziomy neurologiczne Roberta Diltsa:
- Dlaczego znajomość poziomów Diltsa jest kluczowa dla pracy coacha?
- Diagnoza tego miejsca, w którym klient chce dokonać zmiany z perspektywy poziomów neurologicznych
- Swobodna rozmowa z klientem z każdego poziomu
Praca z wartościami klienta:
- Czym jest analiza wartości serca (Core Value)
- Konflikt wartości - jak sobie radzić?
- Wartości jako drogowskaz podczas półrocznej pracy z klientem
Wybrane narzędzia pracy coacha:
- Zadawanie mocnych pytań
- Praca z przekonaniami
- Analiza pola sił